close

昨天去看了音樂劇“貓”,部落格現在掛的這首歌曲想必大家都聽聞過,貓劇的最後,魅力貓唱這首歌差點就逼出了自己努力圈住在雙眼裏的濕潤氣息...“Life was beautiful then.I remember.The time I knew what happiness was.Let the memory live again”,魅力貓的年輕時光明暸過什麼是幸福,只是如今年華老去的她,幸福,是無法重來的回憶...

到底幸福的真諦是什麼?一襲白紗火紅光耀裏的輝映?一句亙古不變的誓言?深山裏的歲月?懷中安詳的孩子?傑利可新生活?還是過往的曾經?魅力貓說“If you touch me.You'll understand what happiness is”只可惜魅力貓離得我有點遠,伸手觸摸不及....

魅力貓“
I mustn't give in.When the dawn comes.Tonight will be a memory too.And a new day will begin”今晚也將成為回憶,新的一天即將開始,其實我們,都身處在幸福裏,如果回憶便是幸福...

昨天看貓劇最有趣的地方是貓的演員們會在你身邊到處繞,中場休息時後也不例外,有點我們反倒成了一群貓的玩物似的,而最令人驚喜的是有隻小貓用中文唱了一小段歌詞,我不知道那段歌屬不屬於“Memery”,那小貓可愛的聲音是至今還迴繞著...

掛的這首聽說是沙拉布萊曼唱的,可我實在聽不出來是沙拉布萊曼,有誰聽得出來到底是不是她嗎>"<...



Memory

Midnight
Not a sound from the pavement
Has the moon lost her memery?
She is smiling alone
In the lamplight
The withered leaves collect at my feet
And the wind begins to moan

Memory
All alone in the moonlight
I can smile at the old days
Life was beautiful then
I remember
The time I knew what happiness was
Let the memory live again

Every street lamp
Seems to beat
A fatalistic warning
Someone mutters
And a street lamp gutters
And soon it will be morning

Daylight
I must wait for the sunrise
I must think of a new life
And I mustn't give in
When the dawn comes
Tonight will be a memory too
And a new day will begin

Burnt out ends of smokey days
The stale cold smell of morning
The street lamp dies
Another night is over
Another day is dawning

Touch me
It's so easy to leave me
All alone with my memory
Of my days in the sun
If you touch me
You'll understand what happiness is
Look a new day has begun.
 

[中譯]

回憶

午夜時分,人行道上寂靜無聲
月兒她失去回憶了嗎?
她正獨自笑著
在街燈下
枯葉在我腳下堆積
風兒也開始哀鳴 

回憶,每當我獨自沐浴在月光下
我在往昔才有笑容
那時的我多麼美麗
回憶當時才知道快樂是什麼
讓回憶重來一次吧! 

每一盞街燈彷彿都是宿命的警示
有人喃喃自語著
街燈的光暈流淌著
天很快就要亮了 

天亮了嗎?我必須等待日出
我得思考一下未來的生活
我不能屈服
當黎明到來
今夜也將成為回憶
新的一天就要開始 

日日的盡頭都像燃燒過後的煙霧
清晨的冷空氣帶著霉味
街燈熄了
又是一夜過去
新的一天即將破曉 

觸摸我,離開我是如此容易
獨自體會往日陽光下的回憶
如果你觸摸我
你將明瞭幸福是什麼
看啊!新的一天已經開始

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    airwww 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()